Regulamin sklepu internetowego PALETA II
Poniżej znajdziesz regulamin zawierający informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie, procedurze odstąpienia od umowy, czy postępowaniu reklamacyjnym.
Sklep należy do: PaletaII Artykuły dla Modelarzy i Plastyków, Małgorzata Kulczyńska, zarejestrowany w Polsce, z siedzibą w Zamościu 22-400, przy ul. Żeromskiego 13, NIP 922-296-86-81.
Kontaktować z nami możesz się w sposób mailowy: paleta.modelarz@gmail.com
Życzymy udanych zakupów.
Zespół sklepu internetowego
§ 1
Definicje
Na potrzeby regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie pojęć:
-
Kupujący – osoba fizyczna lub prawna, która ma ukończone 18 lat, oraz posiada zdolność do czynności prawnych
-
Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem www.art-paleta.pl/regulamin
-
Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.art-paleta.pl
-
Sprzedawca – PaletaII Artykuły dla Modelarzy i Plastyków, Małgorzata Kulczyńska.
§ 2
Postanowienia wstępne
-
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów opublikowanych na stronach Sklepu
-
Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących
-
Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem
-
Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
-
Ważność ofert promocyjnych obowiązuje do wyczerpania zapasów.
-
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godz. 11.30 oraz w dni wolne od pracy będą rozpatrywane w następnym dniu roboczym
-
Godziny pracy Sklepu internetowego to poniedziałek – piątek z wyłączeniem świąt kościelnych i państwowych, w godzinach 9.00 – 17.00. Wszystkie zamówienia i wysyłki będą realizowane w tym czasie.
-
Jeśli zamówienie nie będzie opłacone – po dwóch i po pięciu dniach wyślemy e-maila proszącego o dokonanie płatności, po tygodniu, zamówienie zostanie automatycznie anulowane i usunięte.
-
Każde zamówienie będzie potwierdzane drogą e-mailową.
-
Ceny towarów nie zawierają kosztów transportu. Koszty transportu będą doliczane każdorazowo do łącznej wartości wszystkich produktów.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
-
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
-
Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie. Złożone zamówienie możliwe jest bez konieczności założenia konta w Sklepie.
-
Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
-
Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
-
Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu
-
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
-
Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
-
Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail paleta.modelarz@gmail.com. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4
Składanie zamówienia
-
Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Klient lub jako gość.
-
Zarejestrowanym Klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto z poziomu zakładki „moje konto” lub w trakcie składania zamówienia.
-
W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
1) wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
2) z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
3) zalogować się do swojego konta w Sklepie, założyć konto lub wybrać opcję „Kupuj jako gość” – nie dotyczy Kupującego, który zalogował się do swojego konta przez rozpoczęciem składania zamówienia,
4) podać adres do wysyłki zamówienia oraz dane do faktury,
5) wybrać metodę dostawy i płatności za zamówienie,
6) zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować - Kupujący akceptuje Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
7) kliknąć w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
-
W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
-
Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności.
§ 5
Formy dostawy i metody płatności
-
Kupujący ma do wyboru następujące formy dostawy zamówienia:
-
Przesyłka za pośrednictwem firm kurierskich, koszt: wg cennika , orientacyjny czas dostawy: 48 godzin od chwili realizacji zamówienia
-
Odbiór osobisty
-
-
Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w Sklepie.
-
Odbiór osobisty nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dostawy dla Kupującego.
-
Odbiór osobisty możliwy jest w godzinach pracy sklepu określonych w § 2 pkt. 7. po wcześniejszym potwierdzeniu e-mailowym ze strony Sklepu;
-
Odbiór osobisty możliwy jest po opłaceniu zamówienia przelewem.
-
-
Przy zamówieniach, które zawierają produkty przekraczające standardowe rozmiary koszty wysyłki wyliczany jest indywidualnie.
-
Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:
-
Przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy,
-
Przesyłka za pobraniem
-
-
Fakturę VAT wystawiamy jeśli Kupujący wypełni odpowiednie dane w formularzu zamówienia.
-
Oferta na dostarczanie towarów jest ważna wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Kupujący podczas odbioru przesyłki zobowiązany jest do sprawdzenia stanu opakowania i towaru w obecności kuriera. Jeśli Kupujący stwierdzi jakiekolwiek uszkodzenia zobowiązany jest do spisania stosownego protokołu w obecności kuriera, w przeciwnym wypadku reklamacja może nie być uwzględniona.
§ 6
Realizacja zamówienia
-
Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4 Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
-
Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności w postaci przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy, zobowiązany jest zapłacić za zamówienie w terminie 2 dni od chwili zawarcia umowy.
-
Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego albo do odbioru osobistego przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Kupującego.
-
Czas realizacji zamówienia każdorazowo wskazany jest w opisie produktu, standardowo trwa 3 dni robocze.
-
Zamówienia specjalne, ponadgabarytowe:
-
Realizujemy po otrzymaniu płatności;
-
Czas realizacji może być dłuższy od standardowego, nawet do 2 tygodni,
-
W razie braku możliwości wykonania usługi specjalnej zaproponujemy inne rozwiązanie, ale zastrzegamy sobie możliwość rezygnacji oraz zwrotu pieniędzy.
-
-
Jeśli zamówienie obejmuje więcej niż jeden produkt, czasem realizacji zamówienia jest najdłuższy czas wskazany w opisie produktu wchodzącego w skład zamówienia.
-
Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie, rozumiany za dzień zaksięgowania płatności na koncie bankowym Sprzedającego, chyba że Kupujący wybrał formę płatności za pobraniem – wtedy czas realizacji zamówienia liczony jest do chwili zawarcia umowy.
-
Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego albo powiadomi Kupującego o możliwości odbioru osobistego zamówienia
-
Wysyłka zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego zgodnie z § 5 Regulaminu.
-
Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego metody wysyłki i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 6 pkt. 3, 4 i 5 Regulaminu.
§ 7
Odstąpienie od umowy Konsumenta
-
Kupujący, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
-
Aby odstąpić od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Kupującemu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
Kupujący ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem
-
Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Kupujący) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Kupujący nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
-
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
§ 8
Odpowiedzialność za wady
-
Kolory wyświetlane na stronie mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych.
-
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
-
Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
-
żądać wymiany produktu na wolny od wad,
-
żądać usunięcia wady,
-
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
-
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
-
-
Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
-
Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
-
Towary sprzedawane w Sklepie objęte są gwarancjami dystrybutorów. W sprawie napraw gwarancyjnych należy kontaktować się z gwarantem określonym w Karcie Gwarancyjnej.
-
Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).
-
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
-
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
§ 9
Dane osobowe i pliki cookies
Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem www.art-paleta.pl/cookies
§ 10
Postanowienia końcowe
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
-
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
-
Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.05.2018r.
-
Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do wglądu w formacie cyfrowym w siedzibie Sprzedawcy.